Czystość w restauracjach. Jak poprawić doświadczenie Twoich Klientów?

Czystość w restauracji jest kluczowa ze względów sanitarnych i estetycznych – to ważna część ogólnej atmosfery i element sukcesu. W gastronomii diabeł tkwi w szczegółach!🥘

Z wielu badań przeprowadzanych bezpośrednio na Klientach oraz wpisów na forach wynika, że większość z nich jest w stanie wydać dwa razy więcej pieniędzy w schludnych miejscach i wrócić tutaj ze znajomymi.

Po pandemii znacznie bardziej wzrosły wymagania co do bezpiecznego i dobrze utrzymanego środowiska, dlatego warto wychodzić naprzeciw oczekiwaniom Klientów oraz pozytywnie ich zaskakiwać. Twoim zadaniem – jako restauratora – jest przewyższenie oczekiwań Gości i zaoferowanie im wyjątkowego doświadczenia poprzez klimat miejsca, obsługę, jakość jedzenia i panujący porządek.

Miej na uwadze, że obraz restauracji, jaki kreujesz w social mediach nie może odbiegać od realiów, bo to z prędkością światła odbije się na ogólnodostępnych opiniach, które zniechęcą innych – ludzie uwielbiają krytykować i nie zawahają się napisać paru przykrych słów, gdy na własnej skórze przekonają się, że przedstawiony obraz ma niewiele wspólnego z rzeczywistością.

Pamiętaj, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze🤩. Twoi Goście będą zwracać uwagę na czystość chodników, okien, z pewnością rzucą im się w oczy takie niedociągnięcia jak porozrzucane śmieci, ślady palców odbite na szybach, zakurzone framugi, lampy, uschnięte kwiatki. Już to może sprawić, że zaczną się zastanawiać, czy przestąpić próg.

🍽 Strefa oczekiwania na stolik to ważne miejsce w każdej restauracji, zwłaszcza tej, która cieszy się dużym powodzeniem i jest oblegana przez Gości. To miejsce o dużym natężeniu ruchu, więc koniecznie trzeba zwrócić uwagę na porządek. Ludzie, gdy mają więcej czasu, lubią koncentrować swą uwagę na szczegółach i potrafią dostrzec najmniejszy pyłek! Zadbaj więc o częstą dezynfekcję. Produkty czyszczące powinny być skuteczne w walce z bakteriami i patogenami oraz łatwe w użyciu. Sprzątanie w restauracjach odbywa się codziennie, więc dobrze dysponować środkami, które są poręczne i praktyczne🧼.

Gdy już goście dotrą do stolika🍴, musi on być czysty i atrakcyjny wizualnie. Brudne blaty potrafią skutecznie zniechęcić do jedzenia. Oprócz blatów wzrok Twoich klientów na pewno padnie na podłogę: ani na stole, ani poniżej niego (na posadzce czy dywanie) nie powinny być widoczne okruszki, plamy i inne zanieczyszczenia. Zadbaj również o czystość obrusów, pojemników z przyprawami, podkładek i karty dań.

Integralną częścią kulinarnego doświadczenia i wiodącym pomieszczeniem w Twojej restauracji jest ŁAZIENKA🧻. Ona w dużej mierze decyduje o Twoim być albo nie być. To ważny element wizerunku danego miejsca, często odwiedzany przez Gości – wielu z nich ocenia restaurację właśnie na podstawie łazienki. Musi więc lśnić czystością i kusząco pachnieć – brudna łazienka sprawia, że Klienci czują się niekomfortowo i chcą jak najszybciej stąd uciec. Jeśli restauracja troszczy się o wygląd swojej toalety, często sugeruje to, że priorytetowo traktuje bezpieczeństwo żywności.

Tu więc wszystko musi być na swoim miejscu i pod ręką – pojemniki na papier toaletowy, papierowe ręczniki i mydło nie mogą świecić pustkami, urządzenia sanitarne mają zachęcać do korzystania, w przestrzeni powinien unosić się przyjemny, świeży zapach. Pamiętaj o gadżetach pielęgnacyjnych jak chusteczki higieniczne, mokre chusteczki czy kosmetyki typu krem do rąk, wykorzystaj ekologiczne środki – to zrobi wrażenie na Twoich Gościach! 🙂

Mamy nadzieję, że skłoniliśmy tych z Was, którzy odpowiadają za porządek w restauracjach do zwiększenia swej przewagi konkurencyjnej poprzez przyłożenie szczególnej wagi do kwestii czystości❤️.

Polecamy się jako doradca w tej kwestii i ekspert w sprzedaży i dystrybucji chemii profesjonalnej.