Sanitariaty w miejscu pracy – jaką dezynfekcję i środki czystości wybrać?

Zapewnienie odpowiednich warunków w miejscu pracy to jeden z najważniejszych obowiązków pracodawcy wobec pracownika. Kodeks pracy nakłada na pracodawcę szereg zobowiązań wobec zatrudnionych osób. Według artykułu nr 233 kodeksu pracy pracodawca ma obowiązek zapewnić pracownikom odpowiednie urządzenia higieniczno-sanitarne oraz dostarczyć niezbędne środki higieny osobistej. W związku z zagrożeniem koronawirusem należy wdrożyć dodatkowe środki bezpieczeństwa pracowników w ramach zabezpieczenia przed możliwym zakażeniem.

Bezpieczne sanitariaty dla pracowników

Pracodawca powinien dbać o zdrowie pracowników poprzez zapewnienie im bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Prawidłowo urządzone i wyposażone toalety, czy pomieszczenia socjalne wspomagają efektywność zatrudnionych w firmie osób. To właśnie zaspokojenie podstawowych potrzeb umożliwia zwiększenie wydajności i daje poczucie zadbania o dobro pracownika, ponieważ pozwala pracownikowi skupić całą uwagę na wykonywanym zajęciu i poświęcić na nie więcej czasu.

Aby ograniczyć rozprzestrzenianie się koronawirusa, każdy pracodawca powinien również wdrożyć wytyczne dotyczące zaleceń sanitarnych opublikowanych przez Państwową Inspekcję Pracy. W każdym zakładzie pracy lista wdrażanych procedur powinna być dostosowana do panujących w obiekcie warunków przestrzennych, wielkości zespołu, czy rodzaju wykonywanej pracy. 

Głównym zaleceniem jest zachowanie między pracownikami 1,5m dystansu, co może być związane z przeorganizowania niektórych pomieszczeń w miejscu pracy. Kolejną zmianą jest wprowadzenie dozowników z płynem do dezynfekcji rąk dostępnych dla pracowników w obszarze: wejścia, wyjścia i pomieszczeń socjalnych. Każdy pracownik powinien obowiązkowo zdezynfekować ręce przed rozpoczęciem pracy, tuż po przyjściu do pracy. Dodatkowo wszystkie powierzchnie takie jak klamki, poręcze, włączniki świateł, czy inne często dotykane powierzchnie powinny być częściej niż zwykle myte i dezynfekowane. Umieszczenie przy umywalkach, zlewach instrukcji mycia rąk oraz ustalenie harmonogramu systematycznego sprzątania pomieszczeń socjalnych, WC jest konieczne aby zminimalizować ryzyko zakażenia pracowników. 

Dezynfekcja i środki czystości do sanitariatów 

Brak odpowiednio wyposażonych pomieszczeń higieniczno-sanitarnych jest niezgodny z przepisami i może wpływać na obniżoną efektywność pracy. Dlatego warto zapewnić pracownikom odpowiednie zaplecze higieniczno-sanitarnego i wyposażyć sanitariat w profesjonalne środki czystości, preparaty do dezynfekcji oraz artykuły higieniczne.

Do mycia rąk polecamy mydła w pianie i płynie w dozownikach, które zapewnią higieniczne korzystanie z sanitariatów. Dzięki temu, że w systemach zamkniętych wymieniany jest cały wkład produktu mamy pewność, że mydło nie zostało zanieczyszczone drobnoustrojami chorobotwórczymi. Do osuszania rąk świetnie sprawdzą się dozowniki do ręczników papierowych, które zapewniają ograniczenie rozprzestrzeniania się bakterii i wirusów.

Proces mycia rąk powinien dopełnić dezynfekcja. Dostępne są zarówno produkty do dezynfekcji do dozownika jak i mniejsze żele do dezynfekcji, w które może zostać wyposażony każdy z pracowników. W ofercie znajdują się produkty do dezynfekcji rąk marki DEB – Stoko oraz specjalistyczne preparaty do dezynfekcji powierzchni marki Diversey. W ofercie znajdą Państwo również produkty do wyposażenia sanitariatów takie jak papier toaletowy, ręczniki papierowe oraz środki czystości, które zapewnią systematyczne dbanie o wysoki poziom higieny.

Dodaj komentarz

Brak komentarzy, dodaj swój..